31 sie 2011

Zboża po raz pierwszy

Plan poznawania trochę dokładniej roślin rozpoczęty. Nie mogło być inaczej...przyszedł czas zahaczyć o codzienność mamy i rośliny które towarzyszą mamie w pracy (co prawda tylko w postaci materiału genetycznego ale zawsze:)). ZBOŻA.
 Żeby łatwiej było się z nimi zaprzyjaźnić wykorzystałyśmy karty na których można zobaczyć różne ich wygląd a zwłaszcza kształt kwiatostanu i oczywiście zdjęcie nasion.
 Dodatkowo nasiona dostępne do "zbadania" w pojemniczkach. W pierwszym etapie Emma ogląda, sprawdza jakie wydają dźwięki w czasie potrząsania, porównuje. W planach mam kiełkowanie poszczególnych gatunków i zabawę w produkcję mąki zainspirowane pomysłem z Skacząc w kałużach.

 Dodatkowo szalki, które już kiedyś przygotowałam z myślą o oglądaniu ich pod powiększeniem, teraz po uzupełnieniu są jak znalazł. Emma je głaszcze poznając sensorycznie strukturę nasion.
Trzeba przyznać, że w nasze poznawanie zbóż wkradły się pewne nieścisłości. Ale może jakoś mi to dziecię wybaczy. Wiem, że to nasionka amarantusa a nie prosa (prosa chwilowo brak a cała opowieść pod proso, łącznie z obrazkami, przygotowana). No i oczywiście gatunki z różnych rodzin, ale do systematyki na szczęście (dla mnie oczywiście) jeszcze daleko.

6 komentarzy:

  1. Wspaniale, chętnie byśmy się tak pobawiły, tylko skąd tu wziąć te wszystkie nasionka?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli będą Wam potrzebne nasionka...daj znać na mailowo. Jakoś rozwiążemy problem ich niedostępności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny pomysł! A skąd macie takie plansze? Pewno też z pracy mamy! My też chcemy! Podejrzewam, że nasze ewentualne kolejne spotkanie nabierze znamion interesowności:>

    ...nasionka teeeeż...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ proszę Cię bardzo, niech sobie nasze kolejne spotkanie nabiera znamion :) Trzeba jakoś propagować wiedzę przyrodniczą a zwłaszcza rolniczą! A karty to szczyt lenistwa przetłumaczyłam tylko nazwy gatunków na polski, i dodałam kilka zdjęć, z prezentacji do metody Domana dostępnej w necie. Wydrukowałam i zalaminowałam. Mogę wysłać pdf :)

    OdpowiedzUsuń
  5. BARDZO PROSIMY! Inaczej najpierw musiałabym poznać metodę Domana, whatever...

    OdpowiedzUsuń
  6. What a great learning activity! Thanks for sharing this at For the Kids Fridays at Sun Scholars. I'm featuring YOU this week!!!

    http://sunscholars.blogspot.com/2011/09/for-kids-friday-27.html

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PRAWA AUTORSKIE

Cała treść oraz wszystkie zdjecia na tym blogu sa mojego autorstwa!
Kopiowanie ich,przetwarzanie i rozpowszechnianie w całości lub w części bez mojej zgody jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich!